Daemons of Khorne, prochain DLC pour Battlesector

En bref. Après les orks au printemps dernier, voici que les démons de Khorne vont rejoindre les rangs des factions jouables dans le sympathique Warhammer 40000 – Battlesector. C’est en fait une demie nouveauté, car les démons de Khorne étaient déjà présents dans le jeu depuis un an mais en tant que faction non-jouable.

Le temps ne s’écoulant pas forcément de la même manière dans notre continuum spatio-temporel que dans l’espace pluri-dimensionnel du Warp, chacun comprendra que la période écoulée est évidemment très relative. Ceux ayant toutefois plus de questions précises sur ce sujet complexe peuvent s’adresser directement à l’inquisition impériale, des volontaires sont régulièrement recrutés justement pour aller en reconnaissance dans le Warp voir si quelque chose bouge ou non.

Quoiqu’il en soit, voilà probablement un bon point de plus pour varier les possibilités dans le jeu, particulièrement dans les campagnes en mode Planetary Supremacy.

Pour plus d’informations sur Warhammer 40,000: Battlesector – Daemons of Khorne, prévu pour le 24 août prochain, en attendant une fiche détaillée pour le moment voyez le communiqué suivant puis reportez-vous au jeu de base (ici sur Steam).

A lire également notre article Warhammer 40000 Battlesector : premiers Baalbutiements stratégiques puis notre aperçu Warhammer 40000 – Battlesector, une Baalade en enfer et notre test : Warhammer 40000 Battlesector : Par le sang de Sanguinius !

 

Communiqué

Warhammer 40,000: Battlesector – Daemons of Khorne out on August 24th

The Daemons of Khorne will arrive as a playable faction in Battlesector on August 24th

The warp-fuelled manifestations of rage and violence are the latest playable faction in Warhammer 40,000: Battlesector. Eight murderous units, including the dreaded Daemon Prince, are available to bring Chaos to the galaxy. Bring your armies of the Blood Legions to bear in skirmish and multiplayer battles, or to a Planetary Supremacy campaign.

The Blood Legions

Bloodletters and Bloodcrushers are ready to charge into battle fuelled by rage and an insatiable need for slaughter, while the Flesh Hounds hunt without mercy those who have dared to offend the Blood God. These horrors are led into battle by the Bloodmaster: powerful Daemons that use dark rituals to create a rent in the fabric of reality, allowing more of their kind to pour forth and shed blood for their ever-thirsty god.

Hellforged Machines of War

The Skull Cannon, a war machine forged in the furnaces of the Blood God’s throne, grinds across the battlefield collecting the skulls of the dead to be used as ammunition for its long-range volleys of fire and death. Nobody is safe from the mighty Harvester Cannon of the Soul Grinder, a diabolic fusion of daemon and machine, firing volleys of pure hatred.

Champions of Chaos

The Blood God can always count on his most exalted champions: the Bloodthirsters and Daemon Princes.

Created from the infinite anger of the Lord of War and armed with a Great Axe of Khorne, the mightly Bloodthirster stalks the battlefield, its arrival heralding the death of all who stand before them. These Greater Daemons also bring a range of special abilities to enhance their power, whilst their massive wings allow them to fly across the battlefield to seek more skulls for the Skull Throne.

A Daemon Prince was once a mortal, now given the gift of Daemonhood by the Dark God they worship. Upon being granted this precious gift, each Daemon Prince is endowed with murderously sharp talons, in addition to an Infernal Cannon and the deadly melee weapons they carry; none stand a chance against the Hellforged Sword or Daemonic Axe.

Every unit features distinctive, finely crafted models and unique special abilities. In addition, access brand new HQ abilities that benefit the entire faction: Aura of Terror, Echoes of Endless Fury and Blood Tithe.

Article précédent
Article suivant

Actus

Derniers tests