Imperator – Rome : nouveau trailer

Paradox diffuse une jolie bande-annonce pour confirmer la sortie aujourd’hui de son nouveau jeu de grande stratégie sur le thème de l’Antiquité, et pour commencer de l’incontournable période romaine. Sujet que le studio n’avait plus abordé depuis Europa Universalis: Rome, il y a un peu plus de dix ans déjà. Trailer qui permet de voir brièvement ce qui devrait être l’un des points forts du jeu, une carte superbe, la plus détaillée conçue par Paradox jusqu’à présent. Cela en plus évidemment d’une très belle interface et de cohortes d’options pour modeler à sa façon ainsi qu’au gré de l’IA le cours de l’Histoire dans ce vaste bac à sable vidéoludique.

Le tout étant réalisé en ayant fusionné des mécanismes issus des autres jeux du studio pour aboutir à un jeu à part entière, et non à un « simple » rhabillage de Crusader Kings ou Europa Universalis.

Pour plus d’informations sur Imperator – Rome, dont nous tâcherons de reparler dans quelques temps, voyez cette fiche chez l’éditeur ou cette fiche sur Steam.

Vous pouvez aussi vous reporter au wiki officiel pour retrouver la cinquantaine de dev diaries ayant abordé différent aspects des mécanismes du jeu. Et vous trouverez de plus sur YouTube de nombreuses vidéos présentant le jeu et ses mécanismes, sur la chaîne de l’éditeur, comme celles ci-dessous résumant le sujet et le gameplay, ainsi que sur la chaîne Paradox Grand Strategy où le déroulement du jeu est montré plus en détail.

 

Communiqué

Carpe Diem! Imperator: Rome Available Now
Paradox Development Studio Releases New Grand Strategy Experience

STOCKHOLM – 25 April 2019 – Alexander is dead, and his generals now fight over his legacy and empire. To the east, Chandragupta has established dominion over much of India. To the west, the commercial republic of Carthage and martial republic of Rome are on a collision course for control of their half of the Mediterranean. And, far from the cities of coastal empires, fierce tribes of what the Greeks call “barbarians” follow their own paths.

Get ready to dive into the epic conquests and geopolitical drama of the classical world in Imperator: Rome, a new grand strategy game from Paradox Development Studio available now for $39.99 at major online retailers.

Choose from hundreds of republics, monarchies and tribal regimes and guide your nation to eternal glory. Will you repeat history and lead Rome to empire and glory? Or will you defy the fates and unite the Hellenistic Kingdoms under one crown? Can Carthage resist destruction, or will old Cato’s demand for its total destruction be fulfilled again?

The features of Imperator: Rome include:

– Challenging but familiar classical setting: Rome does not yet dominate Italy. Carthage manages dozens of vassal city states in a naval empire. The mantle of Alexander is disputed by kings in Macedonia, Egypt, Anatolia and Persia. India bows to Chandragupta’s Mauryan might.
– Unique Government Mechanics: Kings will find they have a freer hand to do as they please than a consul in a republic, but with fewer political outlets, monarchies may breed traitors more quickly.
– Most detailed Paradox map yet: Hundreds of towns dot the map, some with fortresses or ports to emphasize their strategic importance. Each province’s population will ultimately determine its value and purpose in the empire.
– Population management: Citizens, freemen, slaves and tribal populations bring benefits to your empire, but also burdens if the influx of cheap foreign labor strains your research or food supply.
– Flexible trade system: Exchange surplus goods from far across the sea to satisfy your people or build better armies, or keep your surplus for added bonuses at home.
– Cultural Military Traditions: Different cultures will evolve their armies in different ways. Embrace the Parthian horse archer as a Persian nation, strengthen your triremes as a Punic power or trust everything to the heavy infantry as a Roman.
– Battle tactics: Choose how your general will approach the coming battle, making the most of force composition and terrain. Use your light infantry to skirmish advantage in rough ground. Gamble on a full assault in open plains.
– Manage a court of hundreds of characters: Watch and guide hundreds of characters through three centuries of history. Families will rise and fall in prominence. Some will be heroes, some will be traitors. Create new legends that will sing through time.
– And Much More: Dynamic events, scheming against rivals, beautiful art and music, barbarian migrations, inventions, religious ideas, laws, royal pretenders and other features to fill in a rich ancient mosaic.

Be a Hannibal. Be a Ptolemy. Be a Caesar. The riches and majesty of the ancient Mediterranean are yours for the taking. Seize the day!

https://www.paradoxplaza.com/imperator-rome/IMIM01GSK0000001-MASTER.html

 

Paradox Interactive is a leading global publisher of strategy games for PC and console. The company has developed and published a world-renowned catalog stretching back to 1999, with players hailing from all around the world.

The publisher’s steadily-growing portfolio includes firmly established franchises such as the critically acclaimed Europa Universalis, Crusader Kings, Hearts of Iron, and Stellaris series created by Paradox Development Studio, the Age of Wonders series created by Triumph Studios, as well as award-winning titles such as Cities: Skylines, Pillars of Eternity, and more from a network of partner studios. Paradox is the owner of the World of Darkness IPs and is publishing Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.

Paradox’s head offices are located in Stockholm, Sweden. Our development studios are located in Stockholm, Malmö and Umeå, Sweden, in Delft, The Netherlands, in Seattle, Washington, and in Berkeley, California. We share a passion for gaming and gamers, and our goal is to provide deep and challenging games with hours of gameplay and endless variety to our ever-growing community.

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Comet sighted!

1 commentaire

  1. au lancant le jeu, on a l’impression que c’est tres riche comme possibilite avec le senat, les lois, la recherche, l’expansion agressive, la tyrannie, les familles, les casus-belli etc etc. on se dit « chouette, de la micro gestion et du micro management en plus des combats pur et dur.
    Au final, en jouant rome, et bah tout ca, on s’en moque car cela ne sert pas a gagner :-(
    c’est un jeu de guerre et il suffit de prendre des mercenaires qui gagnent des territoires donc de l’argent et on a encore plus de mercenaires qui gagnent encore plus de territoires. a part la flotte qui est tromaine et juste une toute petite armee pour conquerir les provinces en essaimant mes troupes, je n’ai QUE des mercenaires et je ne fais QUE attaquer a tout va.
    rebellions de plein de provinces car trop d’expansion ? pas grave, ma plethore de mercenaires ecrase tout et je reprends tout et je continue de conquerir dans la foulee.

    Bien sur, comme d’hab l’IA ne sait pas jouer (non inutile de monter la difficulte, cela n’a aucun sens parce que c’est comme si vous jouez aux echecs contre kasparov (ou carlsen et non ce n’est pas la chanteuse) en lui retirant sa dame et ses tours pour elever la difficulte. aucun sens) mais le probleme n’est meme pas l’IA mais avec tous les mercenaires potientellement achetable, pas de probleme d’effectifs donc vous liquidez toute la map rien qu’avec eux.

    riche en promesse mais tout ce qui est proposé ne sert au final absolument pas. je ne me suis jamais préoccupé des familles ni meme des lois via le senat par exemple ni meme de la tyrannie ni de l’expansion agressive ; tout ce qui semblait interessant dans ce jeu.

    un gachis en fait et c’est dommage

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