Comme prévu la version Benchmark de ce futur ambitieux wargame en temps réel est arrivée ce mois-ci, aujourd’hui pour être précis. Au programme, la possibilité donc de découvrir et tester ce nouveau impressionnant moteur de jeu nommé Metis. Impressionnant car son objectif est de simuler à l’échelle opérationnelle les plus grandes batailles de 39-45.
Techniquement, l’ensemble du globe terrestre est modélisé via 1 million de cases, contenant 400 millions d’éléments de hauteurs, chaque élément décrivant la hauteur d’une zone de 2 km carré.
La partie européenne de la carte est représentée plus finement, cela depuis l’Angleterre jusqu’aux montagnes de l’Oural. Les parties les plus détaillées de la carte sont les suivantes : Belgique, France, Allemagne et Luxembourg, avec des éléments d’élévation du terrain pour des zones de 30 mètres sur 30, des bâtiments et des éléments géographiques allant jusqu’à une taille de 3 mètres. Cette zone de la carte comprend aussi un réseau routier utilisable, de même que des voies ferrées et navigables.
Enfin les forces armées simulées dans ce benchmark consiste en 50 000 hommes, 3 000 chars et véhicules blindés, 7 000 motos, 12 000 véhicules motorisés, plus de 1 000 canons et 4 000 chevaux dans plus de 6 000 unités.
Ce benchmark permet d’observer des forces au combat et l’exécution des ordres ou encore de suivre la chaîne de commandement. L’ordre de bataille représenté ici est celui de la situation le 17 mai 1940 dans le nord de la France, à l’aube du plan jaune qui vit le succès de la Blitzkrieg allemande.
Comme on peut le voir dans cette vidéo, vu l’ampleur de la situation a modéliser et à afficher en temps réel, d’autant plus en respectant les conditions historiques, le résultat est très impressionnant.
Notez toutefois que si ce benchmark fonctionnera avec un minimum de 8 Go de mémoire vive et une carte type GTX 670 ou plus, il est recommandé pour un affichage fluide d’avoir 16 Go de RAM et une GTX 970 ou équivalent. A l’évidence pour une simulation de ce niveau de précision, mieux vaut un puissant ordinateur.
Pour plus d’informations sur Military Operations: Benchmark, voyez cette fiche sur Steam ainsi que le site officiel. Mais aussi le guide rapide (par ici en PDF) expliquant un peu plus le fonctionnement de l’application.
Communiqué
« Military Operations: Benchmark » Released on Steam
Netherlands – June 21th, 2018
This Benchmark application provides the first public preview of the engine used to develop the upcoming « Military Operations » WW2, Realtime Operational Wargame.
It features an unprecedented 50000 individual troops and up to 10000 units, deployed over an 30000 Km2 (12000 mi2) area.
Roam the globe, browse through the historical correct Order Of Battle, zoom in on the engaging French and German forces during the 1940 Blitzkrieg.
MilOps Benchmark
The benchmark can profile your system to determine its capability to run the MilOps Wargame. The resulting score is added to a Steam leader-board.It also allows the user to freely roam the planet, zoom-in from orbit to ground-level and interact with units and troops.
MilOps Realtime Operational Wargame
MilOps is a daring new approach to strategy gaming. The emergent flow of thousands of individual units interacting, provides a unique gameplay experience.The hierarchy based UI and command controls provide an intuitive interface that allows the player to draw orders directly in the 3D environment.
This recent blog post on our website reveals more details about MilOps the game.
The « Metis » simulation technology
The Metis engine was developed to enable efficient use of the GPU for simulation and gameplay purposes rather than graphics only.Its application of the professional OpenCL GPU solution to implement an ECS (Entity Component System) based engine, allows flexible and efficient unlocking of the GPU’s power for generic processing and game logic. This enables huge amounts of fully simulated agents on average game systems.
« Military Operations », the company
We are a independent game developer based in the Netherlands.The company was specifically founded to develop the Military Operations Wargaming platform. Its mission is to approach WW2 from a simulation point of view with an emphasis on realism rather then visual splendour.
Its founders have a background in scientific simulations, the automotive and defense industries and game technology development.
« Military Operations: Benchmark » is out!
« Military Operations: Benchmark » is a free tool that can be used to test your system’s capability to run the upcoming « Military Operations » real-time operational wargame.
Besides the performance and stability tests, this application also provides the first opportunity for everybody to see the « Metis engine » at work.
Battle
Watch opposing forces engage each other. Follow orders being issued on the terrain while subordinates execute them. Zoom through the hierarchy to monitor the chain of command at work. Or descend into the battle to witness it from the troop’s perspective.OOB
The featured Order Of Battle (OOB) depicts the situation on May 17th in northern France. A week into the notorious Fall-Gelb offensive that spawned the success of the German Blitzkrieg. Panzer-group Kleist has broken through the French lines and the French are trying to plug the gap with counter-attacks and the situation is very fluid.Details
MilOps: Benchmark gives a peek under the Metis-hood. Interact with all 6K units and 50K troops in this OOB, inspect their state and see what each unit in the hierarchy consists of. All in great historically accurate detail.Traverse
Navigate to any location on the globe with Western Europe available in higher detail. The 150 x 150 Km (93×93 mil) battle area is even more detailed with all roads and buildings present.Help us with development
If you like what we’re doing, you can support us by sharing your Benchmark results. It is very simple, just install MilOps: Benchmark, launch it from the Steam-client in 1920×1080 on default visual settings and complete an entire benchmark run. That’s it, your score will end up on the leader-board automatically.