Paradox a mis en ligne plusieurs intéressantes captures d’écrans et une nouvelle courte bande-annonce, qui n’a guère d’intérêt sauf si vous n’aviez pas encore entendu parler de Surviving Mars, futur city-builder prenant donc pour cadre la planète rouge où il s’agira de bâtir et gérer des colonies. On découvre donc cette semaine un peu mieux l’un des aspects très visuels de ces futurs cités martiennes, à savoir les dômes qui abriteront soit des habitations, soit des infrastructures de production.
De l’aveu même des développeurs, le jeu s’écarte là du réalisme, autant qu’on puisse considérer à l’heure actuelle l’idée de villes humaines sur Mars comme réaliste, car pour survivre dans un tel environnement hostile, les colons construiraient probablement des villes en grande partie à l’abri sous la surface du sol. Ce qui serait en jeu moins impressionnant visuellement, et donc regrettable surtout que le moteur graphique offrira a priori de très beaux paysages. La démarche des développeurs est donc plutôt de proposer une vision en partie utopique, plus ou moins inspirée par un style SF rétro, qui devrait garantir au jeu d’être un relatif casse-tête restant fun à jouer. Sachant que le jeu est développé par l’équipe qui a ressuscité Tropico, on peut leur faire confiance pour qu’effectivement Surviving Mars trouve l’équilibre subtil entre jeu de réflexion et amusant bac à sable vidéoludique.
Pour quelques bouts d’informations supplémentaires sur le jeu, dont l’amarsissage est prévu sur nos écrans via PC, Linux, Mac et consoles on ne sait quand en 2018, peut-être vers le début du printemps, voyez le le mini-site officiel ou cette fiche sur Steam. Vous trouverez aussi dans le forum officiel la troisième partie des notes des développeurs, détaillant donc un peu plus ce que sera la vie dans les dômes martiens.
Communiqué
Get a Glimpse Through the Glass in New Surviving Mars Video
In-game Footage of Domes and Populated Colonies Arrives Alongside New Developer DiarySTOCKHOLM — Dec. 14, 2017 — Paradox Interactive, a publisher of games for dome entertainment systems, today published a new trailer and developer diary for Surviving Mars, the upcoming management strategy game from Haemimont Games. Coming in Spring 2018 to Xbox One, Playstation 4, and Windows, Mac, and Linux PCs, Surviving Mars will put players in charge of planning, designing, and maintaining a sustainable colony on another planet. The newest video presents a closer look at Surviving Mars’ domed colonies, and offers a first glimpse of what life will be like on Mars when humans finally begin to populate players’ drone-built habitats.
See why Dome wasn’t built in a day in the new video:
Paradox and Haemimont have also released a new developer diary from the team behind Surviving Mars, where details are shared on the game’s design and the challenges players will face in Spring 2018. Find the diary here: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/dev-diary-3-dome-sweet-dome-by-boian-spasov-from-haemimont-games.1060652/
In Surviving Mars, players will lead a colonization effort on the surface of Mars, from the very first rovers and supply drops to the construction of suitable habitats for brave settlers from Earth. Every colonist will be vital to the mission as the colony struggles to gain a foothold where the environment is hostile and resources are scarce. With each success, however, players will gain the ability to expand further, and even establish a thriving society – and lead a new generation that has never known the Earth.
To take the first small step towards landing on Mars, players can sign up now for upcoming news and community activities around Surviving Mars. Eager settlers can find details here: https://www.survivingmars.com/
Paradox Interactive is a leading global publisher of strategy games for PC and console. The company has developed and published a world-renowned catalog stretching back to 1999, with players hailing from all around the world.
The publisher’s steadily-growing portfolio includes firmly established franchises such as the critically acclaimed Europa Universalis, Crusader Kings, Hearts of Iron, and Stellaris series created by Paradox Development Studio, the Age of Wonders series created by Triumph Studios, as well as award-winning titles such as Cities: Skylines, Pillars of Eternity, and more from a network of partner studios. Paradox also owns White Wolf Interactive, though none of the publisher’s employees are vampires.
Paradox’s head offices are located in Stockholm, Sweden. Our development studios are located in Stockholm, Malmö and Umeå, Sweden and in Delft, The Netherlands. We share a passion for gaming and gamers, and our goal is to provide deep and challenging games with hours of gameplay and endless variety to our ever-growing community.
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