WH40K – Sanctus Reach, version 1.017 atteinte !

Gros arrivage de nouveautés pour Warhammer 40 000 Sanctus Reach, avec un patch conséquent amenant son lot de corrections mais aussi d’améliorations au gameplay déjà plaisant du jeu de Matrix – Slitherine. Vous remarquerez l’ajout de niveaux de difficultés, essentiellement fondés sur l’expérience des unités remise en valeur, ainsi que le nombre d’ennemis à affronter. Mais aussi cinq nouvelles cartes, scénarios réalisés par la communauté et offerts gratuitement dans cette mise à jour.

L’autre point fondamental à prendre en considération dans ce patch concerne les efforts portant sur l’amélioration de l’IA, aussi bien pour les Orks que pour les Spaces Wolves. Outre quelques retouches cosmétiques, au niveau de l’environnement, ce « gros » patch de 75 Mo corrige évidemment une flopée de bugs résiduels dont certains plutôt pénibles, comme ceux concernant les objectifs de victoire ou les unités apparaissant au milieu des décombres. À noter également, quelques corrections de statistiques sur les unités et des rééquilibrages nécessaires.

Un patch tout aussi utile donc et ce d’autant qu’il devrait précéder de peu le premier DLC annoncé dans la foulée. Legacy of the Weirdboy, tel est son titre, ne devrait plus trop tarder puisque la page dédiée à sa commercialisation, accompagnée d’un communiqué, sont désormais disponibles sur Steam.

L’éditeur présente également son futur bébé sur son site. En résumé, retour donc avec cette extension sur Alaric Prime, afin de suivre les efforts des leaders orks dans leurs plans pour attaquer la Montagne Sacrée et porter ainsi un coup fatal aux forces impériales. Une nouvelle campagne pour les Orks dont nous reparlerons évidemment dès sa parution.

En plus des communiqués suivants, à lire également d’une part ce dev diary paru le mois dernier, article en anglais présentant le studio Straylight et son travail sur Sanctus Reach, puis d’autre part notre test de Warhammer 40 000 Sanctus Reach.

Aperçu des nouveaux scénarios

Communiqués

Sanctus Reach – a look at the upcoming custom scenarios and patch!

Some time ago we ran a contest to see who would make the best map and scenario for Sanctus Reach. We received many beautiful maps and although only one won the contest, we thought it’d be a pity if those scearios weren’t available to everyone.

We asked the authors to give us their permission, now we’re ready to make the 5 best scenarios available for everyone. We’re going to release them next week!

Fallen Imperial City by Vince (Contest winner!)

In this epic battle the Space Wolves will fight to reclaim a fallen imperial city (obviously) from the Orkish grasp.

Rippa’s Ruse by Jason

The Space Wolves will have to thwart a cunning and brutal offensive by the Greenskins.

For Garioch by Nick

Our heroic Space Marines are the last line of defense in this massive fortress under heavy enemy fire: Garioch must not fall!

Babylon

It’s time to do some cleansing! Orkish stragglers are infesting this old refinery. Retake the facility and spare no vile xeno!

Rolfnir Pass by Brandon

A fierce battle for the control of a crucial pass. Victory or death!

Furthermore, we have the pleasure to announce that the release of the new patch is imminent, and will be ready in a few days. The highlights? Greatly improved AI, new difficulty levels and a functionality that allows you to download and install custom scenarios players made from in game with just a click of a button!

Sanctus Reach v1.0.17 Update!

Hi all!

As promised we are releasing the 1.0.17 update today. It is quite a big patch, containing (among other things) a much enhanced AI and new difficulty levels!

We are also releasing an option for you to download and install player-made scenarios directly from the game! Right now we have five new scenarios available for free – they were made during the editor contest we ran some time ago. Try them, they are amazing! We are looking forward to setting up a system for all of you to send us your scenarios, so be on the lookout for that. We hope to have plenty of extra scenarios available in the near future! And as an extra, Agrippa Maxentius will be playing Rippa’s Ruse, one of the new maps, tomorrow, live on our Twitch channel at 3 pm UTC! Don’t miss the (Ag)Rippa’s Ruse!

You can download the update from the Members Area.

Patch 1.017 Changelog :

  • New difficulty levels added
    • « Initiate: Easy difficulty, your troops are much harder to kill »
    • « Veteran: Standard difficulty with even forces on each side »
    • « Grim Darkness: Hard difficulty with formidable waves of enemies »
  • Level balance amendments based on new difficulties
  • Improved AI for Orks and Space Wolves
  • Added ability cooldowns to tooltips
  • Fixed fast attack death animations
  • Lowered volume of VP taken sound
  • Skimmer units are no longer effected by Zone of Control
  • Minor unit balance and stat fixes
  • When orks ‘spawn in’ they have reduced actions and attacks
  • Fixed victory conditions on some levels
  • Fixed issue with LoS and Cover behaving incorrectly on diagonals
  • Colour correction on environment tiles
  • Fixed frag grenades for skyclaws
  • Fixed flying vehicles not removing wrecks properly when above objects
  • Fixed units spawning on top of wrecks
  • Fixed LoS and cover issue with wrecks
  • Fixed droppods destroying terrain objects when they shouldn’t
  • Fixed PlaceUnit function bug
  • Fixed rad grenades not working
  • Death of Glory mission – changed starting location of stormboyz
  • Enemy reinforcements will not attack player VP’s on capture VP missions, only on Capture and hold missions.
  • Randomized enemy reinforcements spawn location.

Actus

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