World War II Europe 1939-1945 progresse

En novembre dernier, World War II Europe a atteint sa version 1.08 avec un patch intéressant dont voici la liste des changements ci-dessous. Comme on peut le constater, en plus de quelques bugs mineurs, les additions ou modifications au gameplay sont relativement peu nombreuses, même si certaines s’avèrent relativement plaisantes. Quoi qu’il en soit, ce patch montre l’intérêt et la persistance du suivi effectué par son concepteur Ron. L’annonce d’un futur patch 1.09 dont le contenu nettement plus conséquent, en grande partie choisi par les joueurs eux-mêmes depuis une liste de propositions faites par Ron, ne laisse aucuns doutes sur l’avenir prolifique réservé à ce jeu ambitieux.

Si vous n’avez pas suivi l’évolution du développement et les dernières nouvelles depuis le forum de Schwerpunkt, je vous invite à vous y rendre. Vous y trouverez également les informations nécessaires au téléchargement des derniers patches, ainsi que du jeu lui-même, sur la plate-forme Dropbox qui lui est consacrée.

World War II Europe Patch version 1.0.8 Content :

1. The combat markers and temporary markers are now reset at the end of each turn.
2. Added list of Russian airfields on Turn 1 in scenario #42 to the Help file.
3. AF of less than zero is displayed as zero.
4. Display OOB has three options. Mouse left click selects the unit and centers the low level map on it. Mouse right click allocates HQ Reserve to the unit. Select the Display OOB or Cancel icons to continue with the game.
5. Fixed bug on Naval Supply ops, Axis only, scenarios 3,4,8,10,11,12,26-32,33-41 and 101.
6. Changed AI self imposed limit from one Naval S&D op per hex to three. Ensures coverage of key areas.
7. Changed the AI so that it follows the weather rule of no ops in storm weather at destination hex. Changed both Naval and Air ops.
8. Selection of HQ unit for Change HQ Unit ops is now done from the Command Panel. WWIIE displays the friendly on map HQ units within 12 hexes for selection. Previously the player selected a hex, and the game selected the top HQ unit in that hex.
9. A message is displayed for each unit being transferred from the scenario next turn, and one for current turn transfers.
10. For Air Tactical Ops only: There is a 10% chance that a loss to a ground unit that is dugin will not be allocated, a 20% chance that a loss to a ground unit that is entrenched will not be allocated, and a 30% chance that a loss to a ground unit that is fortified will not be allocated.
11. During the Combat Phase, the number of remaining attacks is displayed in the Command Panel. « Combats Left: # ». The # number is displayed in red text.
12. Made enhancements to the air, naval and ground AI operations.
13. Selection of a unit not on map with the Display OOB displayed results in an error message instead of displaying map where unti will be coming in.
14. Fixed weather bug on North Africa scenarios that prevented supply ops sometimes.
15. Naval combats that result in a ship sunk due to combat losses being greater or equal to DF is not listed as « sunk » on the report.

    • Un bon compromis entre la série de 2By3, War in the East/West, et le monstre World in flames. C’est aussi l’échelon au dessus d’un jeu comme Strategic Command ; avec une courbe d’apprentissage du système nettement plus complexe mais une profondeur également nettement plus importante. Bref, pour un indépendant à petit budget, il s’agit d’un projet abouti et très ambitieux.

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